سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 >

90/3/15
5:51 ع

 

در مجموعه ای از "لطایف مضحک" قرن یازدهم حکایتی آمده از امیر حلب که والی اش در انطاکیه منشی احمقی داشت. دو کشتی بادبانی(قادس)مسلمانان با همه ی عمله و جاشوهای آنها، در دریا غرق شد، و منشی شرح واقعه را، از جانب ارباب، چنین به امیر نوشت :

بسم الله الرحمن الرحیم

به عرض امیر ایدهم الله می رساند که:

دو قادس، یعنی دو کشتی،‌ به علت تلاطم دریا، یعنی قدرت امواج،‌ به قعر آب فرو رفتند، یعنی غرق شدند، و هر که در آنها بود جان باخت، یعنی مرد.

امیر حلب به والی پاسخ داد:

نامه ات وصول شد، یعنی رسید، و بدان وقوف یافتیم، یعنی آن را خواندیم، منشی ات را سیاست کن، یعنی بزن تو سرش، عذرش را بخواه، یعنی دیگری را به جای او گذار، زیرا که کودن، یعنی الاغ، است.الوداع، یعنی نامه تمام.


  

90/3/13
7:33 ع

 

از مبدئی به سوی مقصد روان می شوی. مقصد درآن دور، دورها قرار دارد.می روی و می روی تا حسابی از مبدا فاصله میگیری. اما هر چه فاصله میگیری انگار پیچ و خم ها زیادتر میشوند.

هوا گرم است، داغ! سراب ها نیز پدیدار. ادامه مطلب...

  

90/3/10
2:46 ع

وظیفه ی اصلی این دنیا، وابسته کردن ما و سرگرم کردن ما به خود است. تا آنچه را که در اعماق وجودمان سوسو میزند خاموش کند. تااین سرمایه ی عظیم، این تمام دار وندار ما آدمیان، "عمر را" به یکباره از کف ما برباید.

به راستی آنان که می گویند"چه زود گذشت" از این رسم دنیا گله کرده اند و شکوه سر داده اند. فراموشی ما آدمیان نیز با دنیا دست خود را در دست یکدیگر داده اند، یکی شده اند تا برود آنچه نباید برود از ذهنمان ، از یادمان.

چه معامله ی ناعادلانه و تلخی که ما انسانها با خود میکنیم. تمام دار وندار خود را با هیچ و پوچ، دیدن یک فیلم مضحک، خوش گذرانی تا خوردن غصه و حسادت و وابسته شدن به این دنیای زشت(جنبه ی مادی دنیا)، عوض میکنیم.

آیا برای این معامله باید به ما پاداشی داده شود؟!!!

به راستی که انسان در زیان و خسران است.(سوره عصر آیه ی 2)


  

90/3/8
8:40 ع

انسانها در صفحه ی بازی دنیا بر سه قسمند .

1-      آنها که بازی نکرده می بازند . => مردگان متحرک

2-      آنها که وارد بازی میشوند اما چون صحنه کارزار را مهیب می بینند از وسط بازی به یکباره محو میشوند => زبونان

3-      آنها که همراه بزرگ را بر خود بر میگزینند اما چونان صحنه ی مهیب را میبینند با تکیه بر همراه خود با او روبرو میشوند و نقش خاطره بر سرنوشت خود میزنند. ادامه مطلب...

  

90/3/3
3:58 ع

در چند قرن اخیر ،‌ غربی ها برنامه مینوشتند، علوم انسانی مورد نظر خود را تولید میکردند و ما نه فقط در این زمینه ها بلکه در همه رشته ها و فنون مترجم و مصرف کننده بودیم تا اینکه خمینی بزرگ اولین کسی بود که با این تقلید کورکورانه مخالفت ورزید.

او را میتوان آغازگر جنبش نرم افزاری و رنسانس اسلامی نامید.

با این حال انقلاب اسلامی با این حرکت فکری رهبر فقید انقلاب یعنی ولایت فقیه،‌ پیروز گردید.مستکبران زمان(آمریکا و همدستان)جنگ سخت را بر علیه ایران آغاز کردند.(جنگ تحمیلی ایران و عراق). اما با همه فراز و نشیب ها و با رشادت های بزرگ مردان تاریخ(شهدا)نتوانستند از آنچه میخواهند نتیجه کسب کنند. آمریکا که خود را بازنده میدان دید،‌ دست به مطالعاتی سنگین زد تا بداند چگونه میشود با این حریف بزرگ خود وارد میدان شود. ادامه مطلب...


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ